2015. júl 23.

Talking about opinion - Vélemény kifejezése I. + II.

írta: Szandi.1105
Talking about opinion - Vélemény kifejezése I. + II.

Giving your opinion

In my opinion/view - Véleményem szerint.

In my point of view - Véleményem szerint.

According to me - Szerintem.

To my mind. - Véleményem szerint. 

I guess/believe/think. 

I suppose - Feltételezem. 

I haven't the faintest idea about. - Fogalmam sincs róla. 

Generally speaking, I think. - Általánosságban szólva úgy gondolom..

I would just like to say. - Én csak azt szeretném mondani..

As far as I am concerned. - Ami engem illet.

I am convinced about.. - Meg vagyok győződve arról, hogy...

To be honest - Hogy őszinte legyek

If you ask me.. - Ha engem kérdezel. 

Giving a strong opinion - Vélemény kifejtés erősebben

I am absolutely convinced that. - Teljes mértékben meg vagyok győződve, hogy...

I am sure that - Biztos vagyok benne...

I strongly believe - Erősen hiszek benne/ Teljes mértékben elhiszem

I have no doubt that... - Nincsenek kétségeim, hogy..

Asking someone's opinion - Valaki véleményét kérdezni

What do you think? . Mit gondolsz?

What's your view? - Mik a nézeteid? / Mit gondolsz?

How do you see the situation? - Hogy látod a helyzetet?

What is your opinion? Mi a véleményed?

What are your points? - Mi( k) a (érveid), véleményed?

Egyetérteni valakivel: Agreeing with an opinion

Of course. -Természetesen.

You're absolutely right. - Teljesen igazad van.

I agree. - Egyetértek.

I think so too. - Én is így gondolom.

That's a good point. - Ez egy jó érv.

Exactly. - Pontosan.

I don't think so either. - Én sem így gondolom.

That's true. - Ez (az) igaz.

I agree with you entirely. - Teljesen egyetértek veled.

That's just what I was thinking. - Ez az amire épp gondoltam.

I couldn't agree more. - Jobban nem is érthetnék egyet.

Egyet nem értés kifejezése: Disagreeing with an opinion

I don't agree with you. - Nem értek veled egyet.

However.... - Habár...

That's not entirely true. - Ez nem egészen igaz.

On the contrary. - Éppen ellenkezőleg.

I'm sorry to disagree with you, but.. - Sajnálom, hogy nem értek egyet veled, de...

Yes, but don't you think...? - Igen, de nem gondolod, hogy...?

That's not the same thing at all. - Ez egyáltalán nem ugyanaz.

I'm afraid I have to disagree. - Attól tartok, nem értek egyet veled. (szó szerint: nekem ellenkeznem kell veled.)

I'm not so sure about it. - Nem vagyok benne nagyon biztos.

I must take issue with you on that. - Vitába kell, hogy szálljak veled erről. 

I cannot share your view/ points. - Nem tudom osztani az érveidet, nézeteidet. 

 

 letoltes_1.jpg

Forrás: http://languagelearningbase.com/85576/talking-about-opinions 

Szólj hozzá

vélemény english opinion