2015. aug 04.

Folyamatos múlt - Past Continuous

írta: Szandi.1105
Folyamatos múlt - Past Continuous

Hogyan képezzük?

Was(E/1; E/3) / Were +ige -ing-es alakja

Kérdés: Fordított szórenddel

Tagadás: was not = wasn't / were not = weren't + ige - ing

Mikor használjuk?

1. Kifejezi a cselekvés pillanatnyiságát, folyamatosságát a múltban

2. Ha a múlt egy adott pillanatában történt eseményt akarunk kifejezni. Pl. Tegnap 5kor meccset néztem. - I was watching football match at 5 o'clock yesterday.

3. Ha a múltban egy cselekvés hosszan tartott. Pl. Tegnap 3 óráig francia szavakat tanultam. - I was studying French words for 3 hours yesterday. 

4. Ha két múlt idejű cselekvés párhuzamosan zajlott, tehát egy időben. Ebben az esetben mindkét cselekvés folyamatos múltban fordítandó! (fontos szó a "while" - mialatt) - Mialatt én dolgoztam, a barátom takarította a házat. - While I was working, my boyfriend was cleaning the house.

5. Ha az egyik múlt idejű cselekvést megszakítja egy másik cselekvés. A megszakító cselekvést egyszerű múltban, a korábban történt, tehát a megszakított cselekvést folyamatos múltban fordítjuk.( fontos szó a "when"- mikor) Pl. Amikor olvastam, a telefon megszólalt. - When I was reading, the phone rang.

 

images_1.jpg

Szólj hozzá