2015. már 14.

Nyelvtan III. - Egyszerű múlt - Past Simple

írta: Szandi.1105
Nyelvtan III. - Egyszerű múlt - Past Simple

Egyszerű múlt – Past Simple

Képzése: Ige 2. alakja

Segédigéje: - Did: kérdésnél  Did not = Didn’t: Tagadásnál

Mikor használjuk?

-         Olyan események, cselekvések, történések kifejezésére használjuk, amelyek a múlt egy adott időszakára lezárultak, és már nincsen kapcsolata a jelennel. pl. Tavaly Madridba mentem. – I went to Madrid last year.

-         Amikor olyan eseményt, vagy történést szeretnénk kifejezni, amely már nem történhet meg a jelenben.: pl. A nagymamám gyerekkoromban sok kekszet készített. - My grandmother made lots of biscuits in my childhood. 

Kérdés: „Did”

Ittál tejet ma reggel? – Did you drink milk today morning?

Tagadás: „Did not = Didn’t”

Nem láttam ma őt – I didn’t see him today.

Ezekben az esetekben csak akkor beszélhetünk Egyszerű múltról, ha már elmúlt a reggel, illetve a második esetben már este van, így semmi esély nincs rá, hogy lássam őt.

USED TO/WOULD

Used to: KijelentésALANY + USED TO (minden számban és személyben) + ige 1. alakja

Tagadás: ALANY + DIDN’T USE TO (minden számban és személyben) + ige 1. alakja

Kérdés: DID+ ALANY + USE TO+ ige 1. alakja

Akkor használjuk, amikor olyan múltbeli szokásokról és állapotokról beszélünk, amelyek egy olyan múltbeli időszakhoz köthetőek, amelyek már befejeződtek (pl. gyerekkoromban – when I was a child, amikor iskolás voltam – when I was at school, stb., valaha!)

Valaha dohányoztam. (de már nem) – I used to smoke.

Gyerekkoromban hetente háromszor fociztam. -  I used to play football three times a week when I was a child.

Would:

Múltban ismétlődő cselekvéskor, illetve, ha a múltban valami rendszeresen történt meg, tehát jellemző volt az adott időszakra. 

pl. Gyerekkoromban minden hétvégén meglátogattam a nagyszüleimet. – I would go to visit my grandparents in my childhood.;

Anyukám mindig forró csokit készített nekem. (de már nem!) – My mother would always make a hot chocolate for me.  

1606206339.jpg

Forrás: 5perc angol

Szólj hozzá